Browse By

Ile się zarabia w marketingu?

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Marketing to różnorodna branża dająca bardzo duże możliwości w zakresie rozwoju kariery zawodowej. Oznacza to również szansę na spore zarobki. Jak to wygląda w praktyce? Ile w Polsce zarabiają osoby zatrudnione w marketingu?

Zarobki w marketingu – od czego zależą?

Eksperci z serwisu https://sofista.com.pl/  przypominają, że wysokość zarobków w marketingu jest uzależniona od wielu czynników. Kluczową rolę w omawianym kontekście odgrywają: stanowisko, doświadczenie zawodowe, wielkość firmy i region zatrudnienia, a także typ umowy. Do tego dochodzą jeszcze kwestie związane z rozmaitymi benefitami takimi jak np. prywatne pakiety medyczne czy premie za wyniki. Jeśli więc chodzi o rozpiętość w obszarze wynagrodzeń, to jest ona spora. Warto przy tej okazji nadmienić, że praca w marketingu wymaga ogromnej dyscypliny i elastyczności. Jeśli ktoś marzy o karierze w tej branży, powinien nieustannie dbać o podnoszenie zawodowych kwalifikacji, co wiąże się z uczestnictwem w kursach i szkoleniach.

Ile wynoszą zarobki w marketingu?

Poniżej zamieszczone są przykłady stanowisk w marketingu wraz z orientacyjnymi, medialnymi stawkami. Pozwala to doskonale zorientować się w sytuacji na rynku.

– specjalista ds. marketingu

¾ osób zatrudnionych na tym stanowisku zarabia powyżej 3190 zł brutto. W pozostałych przypadkach zarobki zaczynają się od  5880 zł brutto.

– młodszy specjalista ds. marketingu

Osoby podejmujące pracę w charakterze młodszego specjalisty ds. marketingu mogą liczyć na wynagrodzenie rzędu ok. 4000 zł brutto.

– specjalista ds. social media

Najlepsze zarobki mają specjaliści ds. social media w Warszawie – od 4300 zł do 6200 zł. Ogólnokrajowa średnia wynosi od 4100 zł do 5500 zł. Podane kwoty są kwotami brutto.

– content marketer

Jak czytamy w artykule https://sofista.com.pl/copywriting/, przeciętne zarobki content marketerów mieszczą się w przedziale 3500-5000 zł netto. Zakres obowiązków takiej osoby jest dość szeroki – wiąże się m.in. z wykonywaniem prac copywriterskich.

– digital graphic designer

Medialne wynagrodzenie osoby pracującej na tym stanowisku mieści się w przedziale od 4400 zł do 7300 zł. Od średniej krajowej odstaje Warszawa, gdzie digital graphic designer zarabia od 5200 zł do 8300 zł. Podane kwoty są kwotami brutto.

– agent marketingu szeptanego

Agent marketingu szeptanego potocznie zwany szeptaczem to dobra opcja na początek zawodowej ścieżki w marketingu. Jak dowiadujemy się z artykułu https://sofista.com.pl/marketing-szeptany/, przeciętne stawki w marketingu szeptanym wahają się obecnie w okolicach 2-5 zł netto za post.

– specjalista ds. web contentu

W Polsce specjalista ds. web contentu otrzymuje pensję rzędu 4300-5500 zł. Również i w tej dziedzinie Warszawa może poszczycić się najwyższymi zarobkami – od 4900 zł do 6500 zł. Podane kwoty są kwotami brutto.

– product manager

Product manager to jak na rodzime warunki nieźle opłacana profesja. Przeciętne wynagrodzenie w skali ogólnopolskiej na tym stanowisku wynosi 8500-11500 zł, a w Warszawie 9000-13500 zł. Podane kwoty są kwotami brutto.