Browse By

Ile zarabia copywriter?

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 4]

Copywriting to obecnie bardzo popularne zajęcie, któremu uwagę poświęca coraz więcej osób. Zapotrzebowanie na różnego rodzaju teksty systematycznie rośnie, co wynika m.in. z tego, iż od wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania zależy popularność strony firmowej, bloga itp. Czy zatem opłaca się zostać copywriterem?

Copywriter – zakres obowiązków

Zadaniem copywritera jest tworzenie sloganów reklamowych oraz tekstów wykorzystywanych na stronach internetowych (artykuły na blogi, opisy produktów w sklepach internetowych, teksty do pozycjonowania itd.), w ulotkach, na plakatach, w folderach etc. Cechami pożądanymi w zawodzie copywritera są przede wszystkim umiejętność sprawnego przelewania myśli na papier oraz lekkość pióra, gdyż bardzo duży nacisk kładzie się na jakość i unikalność tekstów. Ponadto copywriter powinien być osobą systematyczną, rzetelną oraz potrafiącą pracować pod presją czasu.

Copywriter – stawki

W zakresie stawek copywriterów panuje spora rozpiętość. Czym jest to zdeterminowane? Wiele w tym momencie zależy od podejścia do copywritingu. Niektórzy traktują je jako dodatkowe źródło dochodów, dla innych zaś jest to sposób na własną działalność. Jest zatem oczywiste, że jeśli ktoś prowadzi swoją firmę i utrzymuje się z copywritingu, ma wyższe stawki aniżeli osoba pracująca dla jakiejś firmy (np. agencji SEO sofista.com.pl) na umowę o dzieło, dla której jest to zajęcie dorywcze.

W pierwszym z powyżej wymienionych przypadków średnie zarobki miesięczne wynoszą 2000-4000 zł brutto. Jeden krótki tekst wyceniany jest zwykle na kilkadziesiąt złotych – 20-40 zł za 1000 znaków ze spacjami. Copywriterzy z własną działalnością kierują usługi do bardziej wymagających klientów gotowych zapłacić więcej za wysokiej jakości teksty. Trzeba jednak pamiętać o dwóch sprawach. Po pierwsze – konkurencja na rynku jest niemała, po drugie – z uzyskanych dochodów trzeba opłacić koszty prowadzenia firmy, a więc składki ZUS, podatek itp.

Copywriterzy piszący dla firm w ramach umowy o dzieło zarabiają znacznie mniej, przeciętnie od 300 do 2000 zł brutto miesięcznie. Za 1000 znaków ze spacjami otrzymują zwykle do 10 zł – 2,50-5 zł to tutaj standard, aczkolwiek jest też pewna grupa osób godzących się pisać i za 1 zł.  W każdym razie przy niezbyt dużym nakładzie pracy da się bez problemu zasilić domowy budżet kwotą kilkuset złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *